Andrei Grjazev
Sündis Moskvas 1982. aastal. Professionaalne iluuisutaja, Maailma- ja Euroopa meistrivõistluste võistleja. Lõpetas Venemaa Riikliku Füüsilise Kultuuri Ülikooli teatrilavastajana (2004), töötas balletitantsijana Igor Bobrini jääminiatuuride teatris. Lõpetas Esimese Riikliku TV kooli toimetajana (2006). Töötas toimetaja ja režissöörina J. Ljubimovi Taganka Teatris. Lõpetas kõrgemad filmistsenaristide ja režissööride kursused (2008, A. Gerassimovi ja A. Dobrovolski workshopid).
Bojan sündis Horvaatias Splitis. Kui ta oli kolmene, sai tema isa kodusõjas surma ning ta põgenes koos ema ja õega Serbiasse. Kui ta oli 11-aastane, suri ema ja õde läks tema juurest ära. Sellest peale on ta elanud lastekodu ja tänavate vahel. 18-aastasena kaotas ta Serbia seaduste kohaselt õiguse kohale lastekodus ning kuna tal ei olnud ei kodu ega perekonda, sai temast kodutu. Ivana Todorovic jälgib Bojani, kui ta käib oma vanades magamispaikades, otsib prügikastist välja sünnipäevatordi ja ühendab oma armastuse tänavakunsti ja hiphopi vastu.
See film tehti aastal 2008. Bojan suri 2009. aasta 11. juunil 21-aastasena.
Ivana Todorovic
Ivana Todorovic lõpetas Belgradi ülikooli antropoloogina. 2007. aastal, pärast õpinguid Uue poliitika koolis, Belgradis asuvas noortele suunatud inimõiguste MTÜs, asus ta tegema filmi “Rapresent”. See esilinastus Londoni rahvusvahelisel filmifestivalil LIDF ning sai Parima filmi auhinna XVIII Rahvusvahelisel Etnoloogilise Filmi Festivalil Belgradis, Serbias.
Rež Ramesh Khadka, Nepaal, 36 min
Chhaupadi (menstruatsiooni) sarad on tavalised Nepaali kesk- ja kaug-lääne külades. Oma menstruatsiooniperioodidel peavad naised elama ebahügieenilistes ja ebaturvalistes sarades, riskides oma elu ja tervisega. Inimesed usuvad et naised on menstruatsiooni ajal ebapuhtad ja muudavad mustaks ka kõik selle, mida nad puudutavad. See film on lugu naistest, kes on kannatanud ebaõiglaste traditsioonide ja praktikate tõttu. On edasilükkamatu vajadus tuua muutus nende raskesse ellu.
Ramesh Khadka
Ramesh Khadka on sündinud 1971. aastal Nepaalis. Tal on MA kraadid massikommunikatsiooni ja ajakirjanduse alal ning sotsioloogias ja antropoloogias. Tal on enam kui kümneaastane kogemus ajakirjanduses ja arengukommunikatsioonis. Ta on töötanud raamatute väljaandmisel, kirjutades, koostades ja toimetades näiteks fotograafia ja arengutöõga seotud raamatuid. Filmitegijana on ta enam kui 90 arengutööalase filmi režissöör. Ta on Nepaali keskkonnaajakirjanike foorumi asepresident ning Nepaali ajakirjanike föderatsiooni liige.
1970–2003 aastail ütles Põhja-Keenias umbes 1600 naist, et neid on vägistanud Briti sõdurid. Abikaasad tundsid, et nende au on riivatud ning jätsid pärast peksmist oma naised maha. osa naisi kogunes ja rajas Umoja – küla, mis on meestele keelatud. Kadedad mehed ründavad Umoja küla tihti ning tekitavad küla rajajale Rebeccale palju probleeme.
Jean Crousillac
Jean-Marc Sainclair
Arendades pidevat dialoogi mittepõlisrahvusest inimestega, esitab see põlisrahvast rääkiv lugu küsimuse meie enda tuleviku ehitamisest ja sellega seotud kujutelmadest.
Valentina Bonifacio
Valentina Bonifacio on antropoloog ja filmitegija. 2009. aastal sai ta doktorikraadi visuaalses antropoloogias Manchesteri ülikoolis. Ta on mitmete artiklite autor põlisrahvastest Ladina-Ameerikas ning on praegu seotud koostööpõhise filmiprojektiga maskoide juures Paraguays. Tema eelmised filmid on: “Colon ja trikk kuiva leivaga”, 11 min, 2005 ja “Baile Kunha”, 25 min, 2008
Põhja-Nigeris, kuskil Sahara piiril on mehed valmis sõjaks. Nähtamatu vaenlase jaoks valmis, maailmast isoleerituna, elavad nad võitluseks valmistudes.
Jérémie Reichenbach
Sündinud Pariisis 1975. aastal. Magistrikraad kino alal Pariisi 8. Ülikoolis, juhendaja J.L. Comolli. Jérémie Reichenbach on teinud järgmised filmid: "Abou and the stars of mande", "Niamey, how’s work?", "Teshumara, the guitars of the tuareg rebellion", "A cleaner world".
Rež Sophie Haarhaus, Kullar Viimne, Saksamaa, (filmimispaik: Uganda), 53 min
Nad on oma küladest röövitud ja sunnitud saama sõduriteks: viimase 20 aasta jooksul röövisid Põhja-Ugandas mässulised 30 000 last, keda sunniti sõduriteks hakkama.
Nad on võitlejad ja orjad sõjas, millest nad kunagi aru ei ole saanud. Kuid nende soov jõuda tagasi koju oli tugevam kui nende hirm põgenemise ees.
Igaüks neist on leidnud oma viisi minevikuga tegelemiseks:
Michael on olnud koos mässajatega enam kui kuus aastat. Kui nad rääkisid, et tema vanemad on tapetud, muutus ta jämedaks ja tahumatuks – vägivaldset noorukit kasutati püssijõuna. Nüüd, kaheksa aastat hiljem saab ta aru, miks ning vastab väljakutsele kasutada oma jõudu konstruktiivsel viisil.
Sophie Haarhaus
Kullar Viimne
Rež Ruben Guzman, Argentiina, 38 min
Karjane, pilved ja vulkaan. Teine osa kaheosalisest loost karjustest Andide platool.
Ruben Guzman
Sündinud 1959. aastal Buenos Aireses (Argentiina kanadalane). Tegutseb meediakunstide kuraatori ja programmeerija, professori ning sõltumatu filmi ja videokunstnikuna. Tema töid on näidatud paljudel näitustel, retrospektiividel ning festivalidel üle kogu maailma.
Rež George Walker Torres, Venetsueela, 57 min
Venezuelas Kariibi mägedes seisab troopika südames Colonia Tovar, Bavaaria linn. Ehitatud XIX sajandil saksa talupoegade poolt, on sellest tänapäeval saanud edukas teemapark turistidele. Maria, kolmekümnendate eluaastate lõpus olev Venezuela naine, elab Colonia Tovari prügimägedel. Maria püsib elus, kogudes purke ja pudeleid, ümbritsetuna hulkuvate koerte hordidest ning eraldatuna oma tütrest Joanast. See film on tema lugu, tema võitlus ellujäämise ning Joana tagasisaamise eest. See on hüljatuse ja süütuse lugu: Maria, Joana, aga ka esimeste saksa asukate lugu, kes olid unistanud paradiisist Uues Maailmas.
George Walker Torres
Varjupaik lastele Delhi äärelinnas pakub toitu ja peavarju 350 poisile. Mõned neist on orvud, teised on hüljatud, mõned jällegi kodust ära jooksnud. Umbes pooli neist hoitakse seal kohtu korraldusel, kuna nad on üles korjatud tänavailt, kus nad panid toime pisikuritegusid. Elades mitmeid kuid selles institutsioonis, uurib filmitegija David MacDougall poiste rutiine ja erinevaid kogemusi. Hoolimata raskest elust, näitavad mitmed neist üles silmatorkavalt tugevat iseloomu, teadmisi ja parandamatut optimismi. Ühel päeval saabub 181 lapstöölist, pannes hoone viletsad võimalused veelgi suurema surve alla. Institutsioon teeb, mida suudab, kuid kas sellest piisab?
David MacDougall
David MacDougall on dokumentalist ning filmiteoreetik. Ta omandas hariduse Harvardi Ülikoolis ja Los Angeleses California Ülikoolis. Tema esimene pikk dokumentaalfilm “Elada karjadega”, mis on filmitud Ugandas, võitis Grand PrixVenezia Genti Veneetsia Filmifestivalil 1972. aastal. Peatselt pärast seda tootis ta koos abikaasa Judith MacDougalliga filmitriloogia “Turkana vestlused” poolrändlevatest kaameliajajatest Keenia loodeosas. Koos Judith MacDougalliga tegi ta mitmeid filme Austraalia põliskogukondadest ning 1991. aastal filmi fotopraktikatest India mägilinnas, “Photo Wallahs”. 1993. aastal tegi ta filmi “Tempus Baristas” kitseajajatest Sardiinia mägedes, mis 1995. aastal võitis Earthwatchi filmiauhinna. 1997. aastal hakkas ta tegema filmiuurimust “Doon School” Põhja-Indias. Selle tulemuseks oli viiest filmist koosnev seeria. Tema viimase aja filmitegemine on toimunud progressiivses internaatkoolis Lõuna-Indias ning kodutute laste varjupaigas New Delhis. Tema eelmine film, eksperimentaalne “Schoolscapes” (2007) võitis Basil Wrighti filmiauhinna 2007. aasta RAI antropoloogiliste filmide festivalil.
MacDougall kirjutab regulaarselt dokumentaalsest ja etnograafilisest kinost ning on raamatute “Transcultural cinema” (1998) ja “The Corporeal Image: Film, Ethnography, and the Senses” (2006) autor. Ta elab Austraailas ning on praegu abiprofessor kultuuridevaheliste uuringute keskuses Austraalia Riiklikus Ülikoolis Canberras.